(RESKO) Na koniec 2011 roku w Powiatowym Urzędzie Pracy w Łobzie było 3489 osób zarejestrowanych jako bezrobotne, w tym 1888 kobiet, a wskaźnik bezrobocia wynosił 14,3 proc. To o 266 osób więcej, niż w analogicznym okresie 2010 roku, kiedy w łobeskim urzędzie zarejestrowanych było 3223 osób.
Przyglądając się dokładniej tylko bezrobociu w gminie Resko można zauważyć jedno - w reskiej gminie niestety bezrobocie rośnie. Pod koniec roku 2010 bezrobotnych było 740 a pod koniec 2011 roku już 780. Tylko w 1 gminie naszego powiatu bezrobocie spadło (Radowo Małe).
W grudniu 2011 roku w Powiatowym Urzędzie Pracy w Łobzie zarejestrowało się 421 osób (198 kobiet), w styczniu br. 479 osób (210 kobiet) a w lutym 347 osób (143 kobiety). Analogicznie liczba osób zarejestrowanych w filii PUP w Resku rosła, grudzień 2011 rok - 780 osób bezrobotnych, styczeń 2012 rok - 843 osoby zarejestrowane jako bezrobotne, luty - 859 osób bezrobotnych.
Wpływ na procent bezrobocia w gminie Resko mogą mieć redukcje zatrudnienia w zakładzie Swedwood Poland Sp. z o.o. W Filii Urzędu Pracy w Resku w okresie od 01.12.2011 r. do dnia 20.02.2012 roku zarejestrowały się 72 osoby wcześniej pracujące w spółce Swedwood Poland.
Warto zauważyć, że rośnie bezrobocie wśród kobiet. Według danych GUS w 2011 r. liczba bezrobotnych kobiet wzrosła aż o 12 proc., mężczyzn - ledwie o 1 proc.; pracę znalazło 102 tys. mężczyzn i tylko 24 tys. kobiet. W efekcie wskaźnik bezrobocia tych pierwszych nie zmienił się, a kobiet wzrósł o 1 proc.
W grudniu poprzedniego roku, w gminie Resko było 416 bezrobotnych kobiet. Na koniec 2010 roku było ich mniej bo 385. W styczniu br. zarejestrowanych kobiet jako bezrobotne było już 432. PJ
Pozytywnie Zakręcony, posłuchaj, co innego jest o tym co piszesz a co dzieje się w Łobzie, gdzie od szeregu długich lat nieroby nie robią niczego, a to jest różnica ogromna na temat zagospodarowania zasobami ludzkimi w innych rejonach Polski, a w Łobzie, jestem za przyspieszeniem referendum w Łobzie i konieczne są przyśpieszone wybory na nowego Burmistrza Miasta Gminy Łobez, a obecnego wywieść na taczce umoczonego w pierzu i smole. SIC
~pozytywnie nakręcony
2012.04.03 13.11.20
Problem braku pracy jest zjawiskiem postępującym wraz z rozwojem cywilizacyjnym.Zagospodarowanie zasobów ludzkich powinno odbywać się systematycznie.Brak takich działań przez szereg lat spowodował nawarstwienie się problemu, co w rezultacie może doprowadzić do wzrostu negatywnych zachowań społecznych.Czyli,podział społeczeństwa poparty arogancją władzy.Zjawisko takie nie jest już obcym w gminie łobeskiej.Skutki kontynuacji poprzednich jak i obecnych niekorzystnych rozwiązań popartych w znacznej mierze czerpaniem korzyści z piastowania włdzy będą nieobliczalne.Patologia już zbiera swoje żniwo.Zamordyzm,jaki zaczynają tworzyć panowie burmistrzowie w początkowej fazie przyniesie nawet efekty samozadowolenia z ich osiągnięć.Trwanie w takim przeświadczeniu spowoduje to,że orszak podążający za wodzami będzie jeszcze bardzij bezwzględny niż panujący.Wniosek!! Panowie macie już cykające bum.Szukajcie szybko rozwiązania,bo człowiek potrafi wszystko jeżeli tego pragnie.Świnia już nie.
~Ambitna
2012.04.03 12.22.25
Proponuje to samo co użytkownik "SIELANKA!!" jestem za referendum. Za odwołaniem burmistrza musiałaby zagłosować ponad połowa z biorących udział w głosowaniu. Pojedyncze osoby nic nie zdziałają w grupie siła. Ludzie to nie wy macie być dla burmistrza tylko on dla was ma być. Jakby większość ludzi była za tym ja byłabym zdolna żeby uruchomić taki proceder też mam w rządzie znajomości skoro większość ludzi narzeka burmistrz nic sobie z tego nie robi więc jaki problem tutaj trzeba działać narzekaniem i pisaniem nic nie zdziałamy :)
~UmCaBuMcA
2012.04.02 21.56.43
Olon, piszesz, że jest praca, ale ludzie nie chcą pracować za 700 zł; człowieku, ty musisz mieć coś z downa, ceny poszły strasznie w górę, kto wyżyje za 700 zł/m-c, co ty myślisz że ludzie to białe czarnuchy że mają pracować za psie marne grosze? Kim ty w ogóle jesteś? Pewnie urodziłeś się w kapuście. Przecież, nauczyli odgórnie złodzieje, by wykorzystywać ludzi jako darmową siłę roboczą, na których takie pasożyty, trutnie jak ty, będą się dorabiać. Wszystkich takich jak ty włącznie z gminy powinno się wywieść do lasu, by robili jako lepy na muchy i komary, bo do niczego innego się nie nadajecie...
~Ambitna
2012.04.02 21.06.59
"dobry obywatelu" sama bym poszła też na to zebranie żeby im pokazać na czym praca polega bo ja nie wiem co oni na tych stołkach robią zresztą u nas wszystko tak działa jak dla mnie Łobez powinien przestać być powiatem nawet na tytuł gminy nie zasługuje mamy po prostu nie odpowiednich ludzi na nie odpowiednim stanowisku dać burmistrzowi chociaż jak dla mnie na tytuł burmistrza nie zasługuje dać mu łopatę i do roboty zresztą ja bym tu porządek zrobiła poustawiała wszystkich wszystko by chodziło jak trzeba w PUP by była jedna a kompetentna osoba która potrafi cokolwiek załatwić w gminie bym zrobiła całkowitą redukcję w szkołach też by się przydał jakiś ład bo jak widać to większość nad Regą przebywa a problemu nikt nie widzi nie no masakra po prostu mamy nie tych ludzi co trzeba i możemy tylko sobie popisać bo nikt z tym i tak sobie nic nie zrobi bo im to wszystko zwisa niestety :( pozdrawiam
~dobry obywatel
2012.04.02 18.53.03
Jeżeli tylko burmistrzom koncepcji brak, to chetnie przekażę co trzeba zrobić, aby w Łobzie rozwiązać problem bezrobocia.Wystarcz tylko poprosić.Stawię się na wezwanie na najbliższą sesje i podzielę się swoimi spostrzeżeniami.Nie jest to takie trudne i nazywa się kreatywność.Przy tym zapewniam,że nie będę żądał za to wynagrodzenia. Jako dobry obywatel uważam to za przykładny obowiązek. Wobec powyższego nie bedę się rozpisywał.Czekam na zaproszenie Panowie Burmistrzowie,poprzez tygodnik Pana Rynkiewicza na pierwszej stronie w formacie A5. A tu, pierwsza lekcja....jak chcesz zostać zamożnym daj innym zarobić. Pozdrawiam
~koko
2012.04.02 14.01.58
Popieram przedmówców w całej rozciągłości.Gmina Łobez, to kraina niebytu w każdej dziedzinie.
~n0m
2012.04.01 19.06.30
"Ursus" Dokładnie ten artykuł powinno zanieść się burmistrzowi Łobza i że tak powiem pier***nąć nim mu w twarz, bo skur**syn nie widzi do czego doprowadził, najlepiej to określili w tym artykule " O ile więc to minimalne bezrobocie jest zjawiskiem pożądanym i obecnym niemal wszędzie na świecie, o tyle 30 - 40 proc. osób pozostających bez pracy na danym obszarze to już patologia. - Przy tak wysokiej stopie bezrobocia, mówimy o bezrobociu strukturalnym, wynikającym z utrwalonych negatywnych zjawisk występujących na danym terenie - wyjaśnia specjalistka. "
I z czego tu być dumnym? Że mamy powiat? gminę?. Jesteśmy zaliczani do patologi zrozumcie to wreszcie, a burmistrz? On po prostu tylko jest, nic po za tym.
~Ursus
2012.04.01 14.55.17
Baba Wielkanocna to niech sobie i będzie. To, że by tej imprezy nie było raczej nie wpłynęło by na zmniejszenie bezrobocia.
Interesujący jest natomiast artykuł na Wirtualnej Polsce:
http://praca.wp.pl/title,W-tych-powiatach-nie-ma-szans-na-prace,wid,14374783,wiadomosc.html?ticaid=1e320
~zajączek
2012.04.01 13.18.24
"Miałeś chamie złoty róg,miałeś chamie czapkę z piór...", został ci się ino:...baba wielkanocna...kto ma, to z talonami do marketu i Allelujaaaaaaaaaaaa! A co dalej: sznur!
~ZŁO
2012.03.31 09.29.05
Ty "MASA" z Tobą nikt już nie chcę rozmawiać na tej stronie, bo takiego obiboka i przychlasta nikt tu tolerować nie będzie.
Pisz sobie te bzdury do bólu i tak nikt tego na poważnie nie bierze bo każdy już czytał te twoje wypociny na tej stronie.
Każdy traktuję twoje komentarze jak kolejną porcję humoru i traktuje je z przymrużeniem oka.
~kali amba
2012.03.31 09.13.38
Fabryki snów o potędze w Łobzie dobrz prosperować.Zielona wyspa dobrz funkcjonować.Rewitalizacja dobrze się trzymać.Popatrzcie co władza remontować, a co rozbierać.Urzędy i instytucje dobrze zarabiać.Miejsca ciężkiej pracy likwidować,by ludzie się nie męczyć i nie chorować.Marketów wy dużo mieć i co jeszcze chcieć?.Ja tylko trochę myśleć i wielki problem z tym mieć i dobrą radę wam dać, myśleć władzy ma zostać,bo władza najlepiej wie co murzynek chce.Więc za szpadelki się brać i z władzą Łobez orać!! Jak już wspólnie zaorać, to z władzą brać do Afryki zapraszać.Tam zielono zawsze jest, a nasze zwierzki nie mają co zjeść.Jak to mówić "co ma wisieć nie utonie", u nas stniecie przy łbie, a skończycie przy ogonie. Smacznego od Kali Amba dla ludu i zwierza afrykańskiego.
~Ambitna
2012.03.29 17.20.13
Witam wszystkich mieszkańców Łobza zgadzam się z waszymi opiniami ale z drugiej strony trzeba też przyznać że mieszkańcy są sami sobie winni nie wybierajcie ludzi na stołki takich którzy się nachapali i chcą więcej tylko takich którzy wiedzą co to jest bezrobocie i takich którzy znają życie tylko tacy ludzie zmienią Łobez nie inni. Zdaje sobie sprawę z tego że wybór może mieliście taki sobie i wiem że każdy chcę uciec z Łobza ale przy następnych wyborach nie popełniajcie błędów. Narzekaniem nic nie zdziałacie Łobez niby Powiat ale chyba tak tego nazwać nie można. Nie rozumiem dlaczego żaden zakład pracy jeszcze w Łobzie nie powstał ja jako zwykły człowiek znam inwestorów i dlatego mnie to zaskakuje. Zaskakuje mnie również fakt że na kasach są ludzie z wyższym a w urzędach po średnim skoro jest taki układ to po co są urzędy po co markety nie ośmieszajmy się. Młodzież nie ma gdzie wyjść nie ma kawiarni nie ma kina nic nie ma. Sama kiedyś myślałam żeby się zgłosić i odbudować Łobez ale i tak by na mnie nikt nie głosował :). Pozdrawiam Łobeziaków trzymajcie się
~sielanka
2012.03.29 11.47.34
Masz rację Smutek....startował w wyborach młody człowiek, który można by rzec, został stąd przepędzony.....ponieważ za dużo wiedział i umiał, jest teraz doceniany w innym mieście, ale cóż. ..ludzie są głupi i wybierają tego, który nie ma przygotowania i doświadczenia, odpowiedniego wykształcenia, nie wybrali tego, który potrafił coś zrobić i był nastawiony na sukces dla ogółu...zawsze taki jest niewygodny....
~...smutek
2012.03.29 09.31.55
Gruntem do osiagania sukcesów jest gospodarność w szerokim jej rozumieniu.Nie trzeba Salomona do budżetu 40 milionów tylko wystarczy osoby, które swoją pracą osiągają wyniki.Tacy ludzie są wsród nas.Jeżeli odbędzie się referendum i dojdzie do następnych wyborów,to nie wolno nam popełnić błędu.Przy ocenie kandydata na radnego,burmistrza musimy brać pod uwagę osiągnięcia,status,komunikatywność,kreatywność itd. a krótko muwiąc muszą to być ludzie którym dobro łobezian będzie najważniejszym w całej kadencji,a nie tylko do wyborów.Dlaczego takich nie wybiercie ??? To proste.Większośc tych co narzka nie lubi ludzi sukcesu.Z zazdrości, że takiej osobie będzie jeszcze lepiej to wybieracie zgniłki społeczne,które to obietnicami wyborczymi brukują Łobez, a po wyborach dla wybranych tylko kasa i układy się liczą,a dla wybirających pozostaje dalej ponarzekać,popisać i cicho pokrzyczeć.Lekcja demokracji jest jedną z najtrudniejszych, bo już wiecie, że można wybierać,a teraz musicie nauczyć się jak wybirać
~:(
2012.03.29 07.45.32
ZMIEŃMY WŁADZE A KTO W ZAMIAN??????????? z pustego to i Salomon nie naleje, no chyba że przyjdą nowi albo Ci co już byli i naobiecują nam, że będzie bosko:) Powstała specjalna strefa ekonomiczna, ale czy jest ktoś kto jeździ po Polsce albo innych krajach i zachęca inwestorów żeby chociaż przyjechali zobaczyć jaki tu jest potencjał??????????? czy nasza małomieszczańska arogancja pozwala nam wierzyć, że powinni nas sami odkryć!!
~sielanka
2012.03.28 13.34.04
Oj Ursus..... przed tą władzą była ta sama władza...nie pamiętasz?! ale przed tą władzą, która jest drugą kadencję była rzeczywiście inna władza a za tamtej nie było tak źle jak jest teraz...pomyśl, były zakłady pracy...było gdzie wyjść..., nie pamiętasz? ktoś pod innym artykułem napisał, że ryba psuje się od głowy....czyż nieprawda? oczywiście że prawda, jeśli będzie rządził ktoś uczciwy, to wierz mi takich samych będzie miał współpracowników, jaki dyrektor taka cała ekipa...zawsze tak było, jest i będzie...
~Ursus
2012.03.28 08.58.17
Tu nie chodzi o mentalność bo przed teraźniejszą władzą byli też inni i co? Było to samo albo i gorzej. Chodzi tu o całe struktury. Burmistrz, nawet gdyby chciał nie może nic zrobić gdy na stołkach siedzą ludzie, którzy liczą tylko ilość herbat i kaw jakie zdołają jeszcze wypić przed wyjściem z pracy (niestety, ci paskudni petenci ciągle im w tym przeszkadają). Trzebaby zrobić niemałą rewolucję w urzędach, dać pracę komuś wykwalifikowanymu, bez kompleksów, które będzie później przelewał na petenta (jak to ma miejsce w PUP).
~SIELANKA!!
2012.03.27 17.26.15
Wszyscy wiedzą jak jest i nikt nic z tym nie robi!! jako mieszkańcy mamy prawo do zmiany władz! może REFERENDUM???!! jak w innych miastach? ludzie obudźcie się! przecież to co się tu dzieje to jakaś zgroza!! Do Biedronki do pracy było 50 podań na jedno miejsce!! do sklepu odzieżowego ok 30!! nie mamy żadnej kawiarni, nie ma gdzie wyjść z dziećmi!! młodzież łobeska ma 45- 70 lat!! o czym my mówimy!! wszystko się zamyka, co normalne i potrzebne,
PZU przenosi się do Świdwina!! jak grzyby po deszczu rosną sklepy monopolowe!! miasto biedy, bezrobocia i pijaków!!
ZMIEŃMY WŁADZĘ BO NAS WYKOŃCZĄ!!
~masa
2012.03.27 13.58.32
No i dobrze macie PO niedługo będziecie ryć za łyżkę ryżu heheheh 700 zł i tak za dużo macie hehehehehe