(ŁOBEZ) O tym, że inwestycje w Łobzie wykonują zazwyczaj firmy zewnętrzne, pisaliśmy wiele razy. Po raz kolejny problem ten podniósł również radny Zbigniew Pudełko i zaproponował znalezienie takiego rozwiązania, które dałoby szanse rodzimym firmom na udział w przetargach i wygrywanie tych przetargów.
- Znaczną część inwestycji w mieście wykonują zewnętrzni wykonawcy. Czy nie byłoby celowe zorganizowanie spotkania z łobeskimi przedsiębiorcami, aby połączyć siły, by mogli wykonywać zadania inwestycyjne? Czy nie byłoby zasadne, pomóc im poprzez spotkanie, zachęcenie ich, porozmawianie – apelował radny Zbigniew Pudełko podczas sesji Rady Miejskiej w Łobzie.
Podczas tej samej sesji przewodniczący Rady Miejskiej Kazimierz Chojnacki złożył wniosek, aby burmistrz jak najszybciej powołał zespół, który w przyszłym roku kalendarzowym zorganizuje forum gospodarcze, w którym wzięliby udział przedstawiciele naszego biznesu, ale również przedstawiciele biznesu z gmin, z którymi mamy umowy partnerskie, bo - jak zauważył - jest taka potrzeba.
Burmistrz Łobza Ryszard Sola nie widział przeciwwskazań.
– Jestem za tym aby takie spotkanie w przyszłym roku zaaranżować, możemy też takie zaproszenia wysłać do naszych gmin partnerskich. Oczywiście nie możemy pominąć takich instytucji jak Centrum Obsługi Inwestorów czy Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych – powiedział burmistrz.
Przewodniczący rady Kazimierz Chojnacki wyjaśnił również, że wyjazd delegacji do Słubic i przyjazd delegacji ze Słubic był potrzebny.
- Słubice chcą nawiązać z nami współpracę na szerokim forum, w spotkaniach nie tylko kulturalnych, sportowych, ale i wzajemnego wspierania się pod względem właśnie promowania inwestycji. Dlatego też z burmistrzem rozmawiamy, że w listopadzie podejmiemy uchwałę intencyjną pomiędzy gminą Łobez a gminą Słupice; w Słubicach podobnie w tym czasie. Będą powołane zespoły robocze, które wypracują dokładnie szczegółową płaszczyznę współpracy między naszymi gminami. Wstępnie deklaracja jest taka, że z naszej strony taki zespół powinien składać się z sześciu osób, czyli trzech pracowników urzędu i trzech przedstawicieli Rady Miejskiej w Łobzie – powiedział Kazimierz Chojnacki.
W przypadku rozmowy o strefie ekonomiczniej, jej przyszłości oraz zagospodarowaniu o łobeskich przedsiębiorcach już nie wspomniano. MM