Najlepsze wyniki egzaminów w Radowie, najgorsze w Dobrej
(POWIAT ŁOBESKI) Niedawno nauczyciele świętowali Dzień Edukacji narodowej. Odbyło się spotkanie z kuratorem na temat oświaty, a co mówią wyniki szkół ze sprawdzianu pisemnego szóstoklasistów, który odbył się w kwietniu tego roku?
Poniższe zestawienie przedstawia procent uczniów w gminach powiatu łobeskiego, którzy uzyskali wynik niski, średni lub wysoki.
niski średni wysoki
Gm. Radowo M. 14,6 78,0 7,3
Gm. Węgorzyno 26,4 56,6 17,0
Gm. Łobez 29,4 61,1 9,5
Gm. Resko 40,2 54,3 5,4
Gm. Dobra 47,2 49,1 3,8
Najgorzej wypada gmina Dobra, gdzie jest najwyższy odsetek wyników niskich ze sprawdzianu i najmniejszy wysokich. Poziom średni uzyskało 49,1 proc. Niezbyt dobrze wypadła gmina Resko, w której na poziomie wysokim napisało egzamin zaledwie 5,4 proc. uczniów, natomiast na poziomie niskim 40,2 proc. Na poziomie średnim egzamin napisało 54,3 proc. uczniów.
Najlepsze wyniki uzyskała gmina Radowo Małe, w której jest najwyższy odsetek poziomu średniego, bo 78 proc. i najniższy poziomu niskiego – 14,6. Poziom wysoki uzyskało tam 7,3 proc. Z kolei najwyższy odsetek wyników z poziomem wysokim był w gminie Węgorzyno, bo aż 17 proc., przy czym na poziomie niskim egzamin napisało 26,4 proc. uczniów, natomiast na poziomie średnim 56,6 proc. uczniów.
Przy tym rozłożeniu wyników gmina Łobez uzyskała wynik średni w porównaniu do ościennych gmin z wynikiem wysokim 9,5 proc, średnim 61,1 proc. i niskim – 29,4 proc.
Średnie wyniki gmin ze sprawdzianu to oczywiście połączenie wyników z różnych szkół. Niektóre z nich uzyskują wyniki bardzo dobre, jednak w zestawieniu z większymi placówkami o gorszych wynikach nauczania średni poziom jest, jaki jest.
Jak wyglądają nasze gminy w odniesieniu do gmin, które uzyskały najlepsze i najgorsze wyniki nauczania w województwie zachodniopomorskim?
Najlepsze wyniki uzyskała gmina Maszewo w powiecie goleniowskim, gdzie odsetek uczniów, którzy napisali sprawdzian z wynikiem średnim, wynosi aż 76 proc., z wynikiem wysokim – 14,1 proc., natomiast z wynikiem niskim – najmniej w całym województwie – 9,1 proc. Najgorzej natomiast wypadła gmina Kozielice w powiecie pyrzyckim, gdzie odsetek uczniów, którzy uzyskali poziom niski, wynosił aż 68,2 proc., poziom średni uzyskało 27,3 proc. natomiast poziom wysoki 4,5 proc.
Spośród sąsiednich gmin najgorsze wyniki uzyskała gmina Ostrowice w powiecie drawskim, w której odsetek uczniów wyniósł 50 proc., poziom średni uzyskało 45 proc. uczniów natomiast poziom wysoki – 5 proc. piszących egzamin oraz gmina Karnice, w powiecie gryfickim, w której najniższe wyniki osiągnęło 48,1 proc. uczniów, średnie 44,4 proc, natomiast wysoki – 7,4 proc.
Najwyższe wyniki w sąsiedztwie powiatu łobeskiego uzyskała gmina Wierzchnowo, w której średni poziom uzyskało 70,3 proc. uczniów,18,9 proc. uzyskało poziom niski, natomiast poziom wysoki 10,8 proc. oraz gmina Gryfice, w której poziom średni uzyskało 60,1 proc. uczniów, poziom niski 22,7 proc. poziom wysoki 17,2 proc.
Rozłożenie wyników wskazuje, że szkoły znajdujące się w gminach wiejskich częstokroć osiągają wyższe wyniki nauczania, niż szkoły w kompleksach miejskich. Patrząc na wyniki nauczania w poszczególnych gminach, należy sobie zadać pytanie, co jest tego przyczyną. W opracowaniu z Reska czytamy, że głównym powodem jest bezrobocie i eurosieroctwo, ale ten problem dotyka wszystkich mieszkańców tych gmin: Radowo Małe, Maszewo i Wierzchowo, gdzie osiągnięto bardzo dobre wyniki nauczania. Może więc nie trudna sytuacja w rodzinach, a sposób nauczania? Wystarczy jedynie wskazać, że w Radowie Małym wiodącym sposobem nauczania nie są lekcje wykładowe, a nowoczesne (wciąż tylko u nas, bo na zachodzie standardowe) sposoby prowadzenia zajęć i zachęcania uczniów do pracy i rozwijania własnych umiejętności. Może więc warto brać przykład od najlepszych choćby tylko po to, aby samemu stać się jeszcze lepszym. MM
By tekst stworzyć, niepotrzebne jest natchnienie et cetera
I zbyteczna jest znajomość światłych ksiąg i pięknych sztuk,
Byle paczka ekstramocnych, takich mocnych jak cholera,
Byle brzydki wierny kundel, który zasnął u twych nóg.
By tekst stworzyć, niepotrzebne kaloryczne odżywianie
Ani biurko, które świeżą politurą w mroku lśni,
Byle paczka ekstramocnych, rakotwórczych niesłychanie,
I ten pies, co poszczekuje, bo mu właśnie coś się śni.
Żona może być kłótliwa, może drzeć się wniebogłosy,
A na dworze deszcz być może i najniższy z niżów niż,
Lecz gdy masz starego kundla i swe stare papierosy,
Weź ołówek ogryziony, jakiś papier, siądź i pisz.
Radio wyje u sąsiada, wicher wyje za oknami,
Chandra wyszła w smutne miasto, tak jak wilk wychodzi w step,
Wciągnij w płuca ekstramocnych dym szarpiący jak dynamit,
Pogładź ręką zażółconą wsparty o twe stopy łeb...
By tekst stworzyć, trzeba kochać, cierpieć oraz obserwować,
Więc psa kochaj, choćby za to, że jest wierny tak jak pies,
Cierp z powodu ekstramocnych, z których zwykle boli głowa,
I obserwuj to, co piszesz. Bo to właśnie zwie się "tekst".
~
2012.11.25 12.07.54
EGOISTKI
Kiedy żona wyjechała, Kaziu sprzątnął swe mieszkanie.
Kupił wódkę, metr kiełbasy, cukier, kawę i herbatę,
A następnie poobdzwaniał rozmaite takie panie
I z młodzieńczym entuzjazmem pozapraszał je na chatę.
Jakoż wszystkie obiecały, lecz nie przyszła ani jedna,
Bo kobieta ma naturę tak podstępną i tak marną,
Przy tym tak jest nieżyczliwa (żeby nie powiedzieć - wredna)
Że nie lubi by ją nagle wezwać niby straż pożarną.
Każda chciałaby miłości, telefonów co nie miara,
A gdy dzwonisz raz do roku, chłodno pyta cię i krótko:
- Co u ciebie, czyżby wreszcie wyjechała twoja stara?
A mężczyzna - szczera dusza - woła: - Owszem - przyjdź prędziutko!
Wtedy ona obiecuje, ale jakoś niezbyt pewnie,
Narażając go na straty finansowe i wysiłek.
Bo, jak już się wyżej rzekło, będąc nastawionym rzewnie
Facet bufet uzupełnia i usuwa każdy pyłek
Kazik też z ufnością czekał prawie całe dwa tygodnie.
Mył naczynia, prał skarpetki, tu posprząta, tam naprawi.
To w wazonie zmienia kwiatki to prasuje sobie spodnie,
Bo wciąż wierzy, że się wreszcie któraś z pań u niego zjawi.
Ale one, podejrzewam, że nie miały Boga w sercu
Nie przybyły, postępując nieetycznie i łajdacko.
Wreszcie żona wraca z wczasów. Patrzy: stary na kobiercu
Coś tam czyści i pucuje, a mieszkanko lśni jak cacko.
Żona padła mu w objęcia a on padł w objęcia żony.
Zanosiło się na scenę romantyczną jak z Petrarki.
Ale Kazik do porządków tak już był przyzwyczajony,
Że odłożył ją na tapczan i poleciał czyścić garnki.
Trudno ukryć, że ta nowość jego żonie dość dogadza.
Gdy on krząta się i sprząta, pichci, albo myje miski,
Ona, mając nadmiar czasu, najcyniczniej jego zdradza.
A to wszystko przez te panie co nie przyszły - EGOISTKI.
~
2012.11.19 11.49.06
WIERSZ BEZ AMBICJI
Świat jest wstrząsany konfliktami,
Ciuła zarobki, liczy straty,
Tu duzi, biali z dolarami,
Tam mali czarni z kompleksami,
We środku ja, siwy- szatan.
Krew pola walk codziennie brudzi,
Staje się szara i powszednia,
Tu zezowaci, szybcy, chudzi,
Tam świdrowaci, niscy, rudzi,
Ja między nimi. Średniak.
Nad Moskwą, Rzymem i Londynem
Radary nieufnością zioną,
Ci mają bombę, tamci minę,
Owi machają karabinem,
Ja jestem w centrum. Z żoną.
Przy moim domku kwitną róże,
Babcia się modli przed obrazem...
Czekajcie, jak się kiedyś wkurzę
To też w te sprawy się zanurzę
I też się włączę, z gazem.
Wszystko zostawię, wszystko rzucę,
Dam dyla w świat że aż zawarczy!
Może się nawet z kimś pokłócę?
... ale po dwóch tygodniach wrócę,
Ja średniak. Mnie wystarczy.
No proszę matoł nawet płeć zmienił na woźną. Albowiem tak się podobało Kaliszowi w stringach i Palikotowi.
~Wożna
2012.11.18 20.45.08
Ciebie durniu to nawet farbować nie trzeba :-) Ty nawet w nocy świecisz swoją głupotą ! Trollu do biblioteki idź matołku. Na początek bajki Krasickiego !
Hahaha parę postów niżej są efekty braku kształcenia. Frustrat anonim piszący sam ze sobą, farbowany lis udający liberała.
~Świt
2012.11.18 10.35.25
Racja. Jednak od czego jest Ministerstwo Edukacji Narodowej -nie potrafi przez 20 lat zlecić specjalistom (teoretykom i praktykom) napisanie dobrego -takiego na długie lata podręcznika. Oczywiście co 5 lat drobna korekta, uzupełnienie i poprawienie. Znowu biorą forsę za nic -za to, że są.
~ja
2012.11.18 08.46.56
czasami zastanawiam się czy moje dziecko będące w podstawówce czasami na studia nie chodzi,szkoła to 8 godzin,w domu następne przynajmniej 3 nad książkami,dzisiejszy program nauczania jest chory,niczego nie uczy oprócz wpisywnia wyrazów i cyferek w puste pola i tabelki,te testy w podstawówce i gimnazjum to tez porażka,nie oceniają ucznia tylko nauczyciela co robił przez cały rok
~
2012.11.18 07.53.44
Widać to, po durackiej mordzie :-)
~
2012.11.17 22.14.25
Jest lekko upośledzony :-( !
~mamun
2012.11.17 22.13.34
Ten cymbał troll łobuzki bierze liberałów za lewicę...ach te niedouczenie w małym miasteczku -typowe
~
2012.11.17 22.11.09
Co smarkaczu wrzeszczysz. Nosek se podetrzyj, pieluszkę zmień i zmów paciorek bydlaczku mały ;-)))) A jak będziesz niegrzeczny to dostaniesz klapa w dupę i dopiero będzie: ojlaboga ! Tak, nie bądź zdziwiony debilku !
Widzę, że hitlerowsko=bolszewicka hołota w natarciu w obawie swoich wpływów. Chyba przyszło to od egzekutywy z góry. Trafnie się buraku przedstawiłeś, ale teraz wracaj już z remizy do czworaków bo po ciemku drogi zabędziesz sieroto po Bierucie.
Pan Kukiz też "dobrze wie, jak tu jest" - Stanisław Michalkiewicz nie tylko o Marszu Konfidentów
~borak
2012.11.17 15.11.55
Ale rewelacja :-( buuu. Ty trolu gamoniu idź do biblioteki i poczytaj sobie ośle jeden cos pożytecznego, bo strasznie jesteś odmóżdzony łobeski szaraczek.
Ogólne cele edukacyjne kszta?cenia matematycznego zosta?y sformu?owane w podstawie
programowej (Rozporzadzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 sierpnia
2007 r.; DzU z 2007 r. Nr 157, poz. 1100), a sa to:
1. Przyswojenie podstawowych poj´ç i umiej´tnoEci matematycznych znajdujacych
zastosowanie w najprostszych sytuacjach praktycznych, w szczególnoEci opanowanie:
a) sprawnego wykonywania obliczef na liczbach naturalnych, u?amkach zwyk?ych
i dziesi´tnych,
b) umiej´tnoEci rozwiazywania zadaf prowadzacych do obliczef arytmetycznych,
u˝ycia wzoru lub rozwiazania ?atwego równania pierwszego stopnia z jedna niewiadoma,
c) umiej´tnoEci wykorzystywania najprostszych poj´ç geometrii w sytuacjach praktycznych;
rozwój wyobraeni przestrzennej,
d) wprowadzenie do gromadzenia danych, ich porzadkowania i tworzenia ich najprostszych
reprezentacji.
2. Wyrobienie nawyku obserwacji, eksperymentowania, samodzielnego poszukiwania
i zdobywania informacji.
Do zadaf szko?y natomiast zgodnie z podstawa programowa nale˝y:
a) zapewnienie kszta?cenia promujacego samodzielne, krytyczne i twórcze myElenie;
ograniczenie do minimum dzia?af schematycznych i odtwórczych,
b) zapewnienie ka˝demu uczniowi warunków do rozwoju zdolnoEci matematycznych
na miar´ jego mo˝liwoEci poznawczych,
c) przygotowanie uczniów do samodzielnego zdobywania wiedzy na dalszych etapach
edukacji,
d) wdro˝enie uczniów do korzystania z nowoczesnych narz´dzi (kalkulatory, komputery)
i eróde? informacji (podr´czniki, atlasy, encyklopedie).
Cele i zadania szko?y uj´te w podstawie programowej nadaja kierunek edukacji matematycznej
w szkole podstawowej.
~
2012.11.17 09.17.00
Co z tym wilkiem pani MM, że to niby borck - to wilk ? Kaszubi nie znają pojęcia wilka jako borcka ! Do dupy pani pisanina -to bełkot dobry dla łyczków.