(ZAGÓRZYCE). Od minionego roku trwa tu inwestycja dotycząca remizy strażackiej. Początkowo zadanie miało dotyczyć tylko samej remizy, dziś zakres znacznie się powiększył łącznie z zakupem nowego samochodu i zagospodarowania terenu wokół obiektu. Lipcowa wichura przyczyniła się do kolejnych działań.
W tamtym roku mówiło się tylko o budowie remizy w Zagórzycach. Później okazało się, że pojawił się projekt, z którego można było skorzystać przy zakupie wozu bojowego. OSP w Zagórzycach należy do JRG, toteż gmina Łobez postanowiła z projektu skorzystać.
Złożyła wniosek na kwotę 508 tys. zł, z czego otrzyma refundację kosztów w wysokości 75 proc., czyli 381.154,75 zł – tyle wynosi wnioskowana refundowana kwota.
Obecnie zostały rozstrzygnięte dwa przetargi: jeden za zakup samochodu bojowego – o ile wszystko pójdzie zgodnie z planem, będzie to samochód marki Mercedes z 1993 roku o wartości 235.400 zł. W tym koszcie mieści się również zakup radiotelefonu oraz zestawu ratunkowego. Koszt samego pojazdu wynosi około 211 tys. zł.
Równocześnie wybudowane zostaną nowe dojścia do garaży.
Drugi przetarg, który niedawno został rozstrzygnięty, dotyczył zakupu mebli do remizy za około 14,5 tys. zł. Przetarg wygrała firma z Gorzowa Wielkopolskiego. Wśród mebli znalazły się m.in.: szafy metalowe na dokumenty, szafa metalowa z 4 półkami, meble biurowe, stół konferencyjny na 16 osób, krzesła, szafy ubraniowe itp.
Na tym zadania odnośnie Zagórzyc miały być zakończone. W lipcu jednak, przechodząca tędy trąba powietrzna przyczyniła się do zniszczenia ogrodzenia. To jest wykonywane ze środków OSP. Nie obejmie ono jednak całości terenu. MM
Na ten cel niechby i zostało wydane nawet dwa razy tyle, ale niech specyfikacja zmówienia będzie zrobiona przez profesjonalistę a nie półamatora. Te linki z portalu aukcyjnego wkleiłem nie tylko po to by uzmysłowić, że można taniej bo to taniej jest w przypadku tego rodzaju zamówienia sprawą drugo jeśli nie trzeciorzędną. Jest to po to by uzmysłowić, że z uwagi na cenę właśnie tego typu pojazdów nikt się ich tak prędko nie pozbywa z użytkowania. Jeszcze wrócę do sprawy przebiegu może on mieć wpływ na inne elementy konstrukcyjne pojazdu, ale nie na silnik, gdyż w czasie akcji rzadko kiedy jest on wyłączany.
~trollinka
2010.09.17 05.06.22
Trollu - zgadzam się z Tobą, gdy obliczy się, ile zostanie w kieszeni, to coś mi się wydaje, że gdyby to miało być wydane z prywatnej kieszeni, to co niektórzy na pieszo by szli po te autka do Niemiec, by ściągnąć je do Polski i na miejscu pozałatwiać wszytskie formalności. Zostałoby przynajmniej na drugie autko na przykład.
Nawet gdby sami się nie znali, to taniej byłoby wynająć fachowca i zapłacić mu za obejrzenie autka na miejscu. I tak zostałoby tyle, że ho, ho!
Dla mnie ta specyfikacja śmierdzi na kilometr ustawką i to bardzo. Już wyłuszczam dlaczego.
- rodzaj silnika - wysokoprężny - diesel - Czy przy obecnej różnicy w cenie ma to aż takie znaczenie? Zakładając rocznik pojazdu ok roku 1990 trzeba założyć, że wówczas pojazdy specjalne typu straż pożarna mogły mieć silniki benzynowe.
- Pojemność silnika - Dlaczego zdaniem zamawiającego jest to takie ważne? Ważna jest moim zdaniem jego moc i zdolność osiągania np dużych przyspieszeń pod pełnym obciążeniem, względnie zużycie paliwa, ale ktoś się uczepił akurat pojemności.
- rok produkcji nie starszy niż 1990 rok - Tutaj są dopiero jaja - pojazd z lat 1990-1993 musiałby robić dziennie od ok. 6-8 km. Dobra codziennie pożary się nie zdarzają. Załóżmy, że pojazd był od nowości w kraju. Nowy pojazd tego typu na pewno nie był użytkowany we wsi typu Zagórzyce, a jeśli weźmiemy pod uwagę powszechną biedę panującą w tamtych latach to nie został zakupiony by robić dziennie 6-8 km, a skoro ma mieć zestaw ratunkowy to biorąc pod uwagę ilość wypadków na naszych drogach trzeba wziąć spora korektę na przebieg. Standardy panujące w naszym kraju co do lokalizacji jednostek ratowniczych również nie przemawiają za tak niskim przebiegiem Nawet jeżeli był używany w innym kraju niż Polska to biorąc pod uwagę astronomiczne ceny takich pojazdów nie kupuje się ich do robienia 6-8 km dziennie.
Owszem można moim zdaniem przyjąć taki przebieg po jakimś tam remoncie.
- Dostawa do siedziby zamawiającego na koszt dostawcy - Lepiej już nie można dać zarobić dostarczycielowi, który sobie za tę przyjemność odpowiednio policzy - czy nie taniej wystawić delegację fachowcom wraz z kierowcą, którzy odbiorą i przyprowadzą pojazd?
- Koszty umowy ponosi dostawca- oczywiście również zrobi to z miłości do straży ochotniczej i nie wliczy tego w cenę pojazdu.
~trollinka
2010.09.14 17.44.17
To chyba wystarczy?
S P E C Y F I K A C J A
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Przedmiot zamówienia musi spełniać następujące minimalne warunki:
1)pojazd do przewozu od 6 do 9 osób (łącznie z kierowcą);
2)masa całkowita samochodu gotowego do akcji ratowniczo-gaśniczej (pojazd z załogą, pełnymi zbiornikami, zabudową i wyposażeniem) nie może przekroczyć 16 000 kg.
3)kabina jednomodułowa;
4)rodzaj silnika: wysokoprężny – diesel;
5)pojemność silnika od 10.000 cm3 do 13000 cm3;
6)zasilanie: olej napędowy;
7)rok produkcji: nie starszy niż 1990 rok;
8)przebieg: do 50.000 km;
9)zbiornik na wodę o pojemności od 1500 do 3000 l;
10)autopompa dwuzakresowa o wydajności minimalnej 1600 l /min przy ciśnieniu 0,8 MPa i minimalnej 200 l/min przy ciśnieniu 4 MPa;
11)samochód musi być wyposażony minimum w jedną wysokociśnieniową linię szybkiego natarcia o długości węża minimum 40 m na zwijadle;
12)sprzęt pożarniczy i wyposażenie dodatkowe:
a.szperacz pogorzeliskowy,
b.sygnalizacja świetlnodźwiękowa,
c.zestaw ratunkowy z deską z KSRG, butla stalowa 2 litry z deską medyczną,
d.przenośny radiotelefon Motorola GP 360 o minimalnych parametrach:
14-znakowy wyświetlacz alfanumeryczny, sygnalizacja - PL i 5–Tone Kanały 255, dodatkowe płytki – opcjonalnie, klawiatura – ograniczona, wyświetlacz – alfanumeryczny, przycisk Alarmowy, iskrobezpieczny - 2 szt. z baterią i ładowarką w komplecie
13) bieżnik na ogumieniu nie mniejszy niż 6 mm;
14)napęd 4x4;
15)pojazd musi spełniać wymagania polskich przepisów o ruchu drogowym z uwzględnieniem wymagań dotyczących pojazdów uprzywilejowanych zgodnie z Ustawą „Prawo o ruchu drogowym”. Pojazd musi posiadać świadectwo dopuszczenia do stosowania w ochronie przeciwpożarowej na terenie Polski zgodnie z Rozporządzeniem MSWiA z dnia 27 kwietnia 2010r. (Dz.U. z 2010 r. Nr 85 poz. 553)
16)samochód musi posiadać aktualne świadectwo homologacji podwozia
17) kolor czerwony – pojazd uprzywilejowany,
18)Oznakowanie pojazdu uprzywilejowanego – świetlne i dźwiękowe – standardowe;
19) posiadana dokumentacja techniczna umożliwiająca korzystanie z pojazdu zgodnie z przeznaczeniem dla celów ochotniczej straży pożarnej,
20) pojazd musi być bezwypadkowy;
21) wraz z samochodem dostarczyć: kluczyki do samochodu 2 szt., koło zapasowe, trójkąt ostrzegawczy, gaśnicę, apteczkę samochodową,
22) co najmniej 12 miesięcy gwarancji na przedmiot zamówienia;
23) posiadanie aktualnego przeglądu technicznego dopuszczającego pojazd do ruchu jako pojazd uprzywilejowany oraz aktualne ubezpieczenie OC;
W dniu przekazania Zamawiającemu przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest również do przekazania:
a)aktualnego przeglądu technicznego dopuszczającego pojazd do ruchu jako pojazd specjalny;
b)polisę ubezpieczenia OC;
c)wymaganych do eksploatacji samochodu instrukcje obsługi, książki eksploatacyjne;
Uwaga !
1)Dostawa do siedziby Zamawiającego na koszt dostawcy.
2)Ewentualne koszty zawarcia umowy ponosi Dostawca.
Czy te pojazdy choć starsze byłyby tak dużo gorsze? Oczywiście poczekajmy na przetarg, nie wiem co miałoby być wyposażeniem tego pojazdu, ale czy ktoś na tych przetargach przypadkiem nie chce za dużo?